HR Manager – Vapiano Hoofdkantoor

HR Manager

 

“Chi va piano, va sano e va lontano” Dit mooie Italiaanse spreekwoord wil zeggen: ‘Wie rustig en ontspannen leeft, leeft langer en in goede gezondheid.’ En precies die levenshouding tekent de sfeer in onze Vapiano-restaurants, dankzij onze gasten en onze werknemers, de Vapianisti. Dat is al zo sinds 22 oktober 2002, wanneer de eerste Vapiano in Hamburg, Duitsland, haar deuren opende in de ‘Hohen Bleichen’.Vandaag de dag zijn er al meer dan 200 Vapiano vestigingen in 33 landen, in 5 continenten. Voor de toekomst staan er nog veel internationale openingen gepland.

We zoeken over de hele wereld enthousiaste en gepassioneerde mensen die voor onze gasten kunnen zorgen, mensen die hun talenten willen ontwikkelen en zich inzetten om het merk Vapiano nog meer glans te geven. Voor onze Nederlandse Vapiano Restaurants zijn wij op zoek naar een fulltime HR Manager.

 

Functieomschrijving:
Als onze HR Manager krijg je de verantwoordelijkheid voor het ontwikkelen, implementeren en borgen van het HR beleid binnen de Nederlandste organisatie. Het gaat ongeveer om 675 medewerkers. Wij willen dat jij start met het maken van een professionaliseringsslag op HR gebied. Je mag je bezig houden met verschillende projecten, zoals bijvoorbeeld onboarding, arbeidsmarktcommunicatie en talentenprogramma’s. Wij vertrouwen op jouw expertise dus jij beslist dan ook welk project goed is voor onze organisatie om mee te starten.

Verder ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen, adviseren en faciliteren van het primair proces op het HR vakgebied. Je bent MT lid en medeverantwoordelijk voor de totstandkoming van het strategische organisatiebeleid. Als afgeleide hiervan ontwikkel je het strategische HR beleid door beleidsvoorstellen aan het bestuur aan te dragen. Verder zal je een toezichthoudende rol hebben en dit uit zich in aansturing van de Restaurant Managers op HR gebied. Het HR team bestaat naast jou uit nog twee medewerkers.

 

Verdere taken en verantwoordelijkheden:

  • Legt verantwoording af over het gevoerde beleid en over uitgaven in relatie tot toegekende budgetten.
  • Signaleert knelpunten in de uitvoering en onderneemt verbeteracties;
  • Vertaalt de goedgekeurde beleidsvoorstellen naar tactische en operationele HR beleidsplannen en is verantwoordelijk voor een juiste uitvoering hiervan binnen de afdeling;
  • Heeft een signalerende, analyserende en rapporterende rol naar het Bestuur en het managementteam met betrekking tot knelpunten in de bedrijfsvoering;
  • Bespreekt periodiek de voortgang van de doelstellingen met de Operationeel Directeur;

 

 

Relevante aspecten van deze functie zijn:

 

  • Bewaking en borging van (uniformiteit van) procedures (met betrekking tot salaris, verlof, ziekte, bonussen en ontslag);
  • Het naar beneden brengen van het ziekteverzuimpercentage;
  • Verder ontwikkelen van personeelsformatieplannen voor de restaurants;
  • Ontwikkeling, implementatie en borging beoordelingscyclus;
  • Detectie, initiatie en begeleiding opleidingsbehoefte;
  • Vormgeving werving- en selectiebeleid voor nieuw personeel;
  • Contactpersoon van roostersoftwareleveranciers en het personeelssysteem;
  • Optimalisatie gebruik (personeels)subsidies, o.a. bij indiensttreding, scholing en training.

 

Wie zoeken wij?

Wij zoeken een zelfstandige en besluitvaardige HR Manager. Je bent betrouwbaar, proactief en beschikt over goede sociale vaardigheden.

Functie-eisen:

  • Academisch werk- en denkniveau met minimaal een afgeronde HBO opleiding gericht op het HR vakgebied;
  • 3-5 jaar ervaring in een soortgelijke functie;
  • Kennis van,- affiniteit met,- en visie op ontwikkelingen binnen de hospitality;
  • Fulltime beschikbaar – 32 uur is bespreekbaar.

 

Wat hebben wij jou te bieden?

Je kunt je ontplooien in een veelzijdige functie binnen een jong en steeds groeiende organisatie.

Je ontvangt een marktconform salaris. De salarisrange ligt voor ons op €4500 afhankelijk van jouw kennis en ervaring. Je hebt een veelzijdige functie waarbij veel ruimte is voor eigen initiatief en je komt te werken binnen een oplossingsgericht familiebedrijf.

Je krijgt de beschikking over een auto, laptop en telefoon van de zaak.

Wil je reageren?

Word jij enthousiast van het lezen van deze tekst? Stuur dan je cv voorzien van een korte motivatie naar Merel Louter via mlouter@valkinternational.com en wie weet ben jij straks onze nieuwe HR manager!

Geplaatst op 4 november 2019
Meer over het sollicitatieproces